A panaszlevél nemcsak lehetséges nyelvvizsga feladat, de a mindennapi életben is hasznos lehet. Ebből a bejegyzésből kiderül, hogyan tudsz gyorsan megírni egy olyan panaszlevelet, ami biztosan célba talál.
Elsőként azt kell eldöntened, hogy mennyire legyen formális vagy informális a levél hangvétele. Milyen szolgáltatást vagy terméket vásároltál és kitől? Mennyire nagy a baj? Ha nagy problémával kapcsolatban szeretnél panaszt tenni, érdemes erősebb hangvételű kifejezéseket használni.
Kezdés: A levélírás indoka. Miért írod a levelet? Mivel kapcsolatban szeretnél panaszt tenni?
Ezután rendezd a közlendődet bekezdésekbe. Egy bekezdés terjedelemben magyarázd el a problémát, majd 1-2 bekezdésben részletesen fejezd ki az elégedetlenségedet. Ide írhatod a rendelésszámot, a termék cikkszámát, a szolgáltatás leírását, fontosabb dátumokat, stb. Ezt követően fejtsd ki, hogy mit vársz el a másik féltől, milyen kérésed/kéréseid vannak felé.
A levél zárásaként add meg, hogy hol érhet el a címzett (e-mail cím, telefonszám). Végül zárd az e-mailt és köszönj el.
Panaszlevél írásához nyelvi segédletet az English Zone webshopban találsz és IDE kattintva megvásárolhatod.
(kép:Image by peoplecreations on Freepik)